Zorg voor het leven
Elke dag helpen we onze patiënten zo goed mogelijk. Logisch, want de eerstelijnszorg is voor het welzijn en de gezondheid van elke Nederlander belangrijk. Maar ook is de eerstelijnszorg belangrijk voor het functioneren van de zorg als geheel: patiënten vinden via de eerste lijn hun weg o.a. naar het ziekenhuis, de geestelijke gezondheidszorg of de ouderenzorg.
In de praktijk wordt het steeds drukker. Omdat er meer ouderen zijn die extra zorg nodig hebben, er meer mensen zijn met ingewikkelde zorgvragen en de afgelopen jaren taken anders over de zorg zijn verdeeld. Om de zorg in de eerste lijn bereikbaar te houden voor iedereen, moeten we onze zorg dus slimmer organiseren.
Hoe wij dat doen? Bij Zovida werken vijftien multidisciplinaire gezondheidscentra samen met ons servicecentrum aan het versterken van lokale zorgkracht. In de wijk dus, dichtbij de patiënt. Door ondersteunende werkzaamheden (denk aan ICT, administratie of huisvesting) zoveel mogelijk uit handen te nemen van onze zorgprofessionals, kunnen de zorgverleners zich richten op hun hoofdtaak: zorg verlenen. En omdat ze bij ons in dienst zijn kunnen ze rekenen op een goede werk-privé balans, ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en mogelijkheden voor hun loopbaan. Klinkt gezond toch?
Natuurlijk stopt goede patiëntenzorg niet bij de deur van het gezondheidscentrum. Soepele infomatie- en kennisuitwisseling over disciplines heen is cruciaal en, laten we eerlijk zijn, vaak ook behoorlijk uitdagend. De intenties en omvang van Zovida geven slagkracht om met zorgpartners afspraken te maken over efficiënter communiceren en samenwerken.
Zo maakt Zovida zorg voor het leven toekomstbestendig.